Assalamualaikum w.b.t... Dan Selamat Sejahtera

Mulai 03 Februari 2014, kami akan mengemaskini semua stok bagi Mellea's World dan Stokis HPA dan jualan runcit di laman blog baru Syahmie's Enterprise... sila Klik di sini

Terima kasih

Total Pageviews

"Rasullullah S.A.W bersabda: Perkara halal adalah jelas dan yang haram adalah jelas. Bagaimanapun di antara keduanya ada yang tidak jelas(syubhah), yang mana ramai orang tidak mengetahuinya." -Riwayat Bukhari & Muslim-

'Produk Halal Tanggungjawab Bersama'

'Kamu adalah apa yang kamu makan'

Friday, September 3, 2010

Rahmat menggunakan Cloth Diapers...Part 1

Cloth diaper dan dispossable diaper..yang mana pilihan anda?

Pada mulanya aku terfikir nak menggunakan disposable diaper(pampers)...Dengan adanya kemudahan jalur lebar di rumah..aku telah menemui cloth diaper...

Aku berminat dengan cloth diaper nie pasal dia ada banyak colour...surf-punyer surf aku memang berkenankan nak menggunakan cd...

Rasa akulah ramai yang tertumpu kepada penjimatan yang boleh dibuat dengan pemakaian cd dan aku adalah di antara salah seorang yang mementingkan budget...

Perundingan asalnya...hantar kat bbsitter gune pampers, hari tak hantar kat bbsitter lak guna cd..tetapi setelah difikirkan balik..my hubby suggestkan kenape tak gune cd secara total..dier cakap dia sanggup nak buat laundry..lagipun memang share diepun buat laundry kat rumah...Kita berdua pun ambik masa gak fikir kan hal cd tu...dan akhirnya kata sepakat dah dicapai memang kita orang akan guna cd secara total...

Bermulalah expedisi pembelian cd...

Brand yang mula-mula aku beli adalah brand Bbland snap button 10pcs...bulan selepas tu aku beli plak brand coolababy velcro...dan ada 20pcs...

Lepas bersalin mak aku pakaikan anak ku lampin tradional, dia tak comfident nak guna cd sbb macam leceh jer...sehing
galah hari ke-empat aku berpantang hujan melanda dan lampin-lampin tradisi basah..mu hubby pakaikan cd buat kali pertama kat anak kita org...


Naura Auni Day 4 - guna cd buat kali pertama

Semasa mak aku basuhkan cd nie..dia cakap senang pulak nak buang najis yang melekat kat kain tu ... and masa jemur plak amik space yang sedikit...Dia pulak naik syok guna cd tak perlulah dia nak bekerja keras uruskan lampin anak aku...



No comments:

Post a Comment